til top
Bestill katalog
Bestill katalog
  • Slik realiserer du boligdrømmen
  • Slik realiserer du boligdrømmen
  • Slik realiserer du boligdrømmen

Slik realiserer du boligdrømmen

Lokale nyheter / 10.01.2024

Å realisere husdrømmen, er enklere enn mange tror. I følge Mesterhus Tønsberg, er det en misforståelse at det å bygge eget skreddersydd, istedenfor kataloghus, er dyrere. 

Kunderådgiver Leif-Erik Østhagen, informerer oss om at det snart er 28 år siden fem Mesterhus-byggmestere gikk sammen om å danne salgskontoret vi befinner oss på i dag; Mesterhus Tønsberg.

Mesterhus Tønsberg har ansatt 130 snekkere fordelt på de fem byggmesterne, og her på kontoret er de fem ansatte som tar imot kunder og realiserer deres drømmer. Enten du har en egen tomt eller du ønsker å bygge en bolig på én av Mesterhus sine egne tomtearealer, er du hjertelig velkommen for en hyggelig prat med erfarne kunderådgivere!

– Du kan komme hit og få hjelp til å realisere husdrømmen din! 95 prosent av henvendelsene vi får, er spesial og skreddersydd; vi kan bygge hva som helst – nesten akkurat hva kundene vil ha, smiler kunderådgiver Leif-Erik.

Trygt, solid og forutsigbart
Mesterhus-kjeden er en solid kjede med et godt rykte på seg. Den velrenommerte boligkjeden er kjent for å tilby trygghet til sine kunder, samtidig som de innfrir forutsigbarhet og stabilitet overfor bankene. 

– Vi er godt anerkjent hos banker, og det er blitt viktigere og viktigere. Dette med byggelån er ikke en lett skuring. Bankene vil ikke risikere noe i en byggeprosess eller gå inn i en usikker prosess uten økonomisk forutsigbarhet, sier Leif-Erik. 

Han poengterer at det selvfølgelig også er viktig å ha dyktige håndverkere som kan jobben sin.

Faktisk er hele 95 prosent av håndverkerne i Mesterhus Tønsberg, faste ansatte med en gjennomsnittlig ansiennitet på rundt 15 år. Slik vet de akkurat hva de leverer og kan gå god for kvaliteten.

– Mange av dem har gått læretida her hos oss, og blir her til de pensjonerer seg. Det er lite gjennomtrekk av folk, forteller Trine-Lise Varpe, daglig leder i Mesterhus Tønsberg.

De legger vekt på å gjøre alt riktig, med kontrakter som følger bustadsføringsloven.

– Du betaler i takt med fremdrift, og betaler ingenting før du har gjort noe – det elsker banken, smiler Leif-Erik.

Vil bli kvitt ferdighus-stempelet
Mesterhus Tønsberg tar seg gjerne av søknadsbiten og papirarbeid for kundene som har tomt selv, og ønsker å bygge sitt drømmehus. Ifølge Leif-Erik, ønsker de helst å bli kvitt det noe uflatterende ferdighus-stempelet.

– Fordelen med Mesterhus, er at du har tilgang til katalogen. Men i disse tider beveger vi oss stadig mer vekk fra katalogen. Det er ikke nødvendigvis dyrere å bygge eget designet istedenfor et kataloghus, kvadratmeterprisen er den samme, fastslår Leif-Erik om den vanlige misforståelsen.

De kan oppfylle alle husdrømmer, alt fra moderne til mer tradisjonelle hus. De kartlegger hva kunden liker og ønsker, og realiserer drømmehuset for deg.

Mesterhus Tønsberg, omfatter områdene Tønsberg, Nøtterøy, Tjøme, Re og Sandefjord, og beveger seg noe mot Åsgårdstrand, Horten og Larvik.

– Vi har mye å gjøre – heldigvis, sier Leif-Erik med lettelse i blikket.

Investerer i hjemmekontoret
Koronasituasjonen har nemlig ikke påvirket deres bransje i negativ retning, snarere motsatt. Når vi er mer hjemme, investerer vi også mer i interiør og bolig. Mange med hjemmekontor er ikke lenger nødt til å bo i Oslo, og det å ha et dedikert kontor i boligen vil bli normen nå under korona – og sikkert etterpå også.

– Mange sitter på åttende måneden med hjemmekontor, og mange får beskjed om at det kan de bare fortsette med! Hvorfor skal du da sitte på 75 kvadratmeter på Bislett, når du kan få over 130 kvadratmeter på solkysten til samme pris? Vi er kjempeprivilegerte!

– Det å bygge nytt kontra og kjøpe noe gammelt du må pusse opp, er noe vi er opptatt av i forhold til bankene som setter begrensninger for hva du kan låne. Bygger du nytt er det mer miljøvennlig da det er mindre behov for oppvarming og strøm, og man sparer inn penger på det i lengden, forklarer Trine-Lise.

– Det er et godt argument når en kunde kommer inn og vurderer om de skal bygge nytt eller kjøpe noe gammelt, fastslår hun med et smil.